سیامک قربانی پور یکشنبه 11 تیر 1396 01:32 ب.ظ نظرات ()

 

آیا شما هم در مورد شروع یک کسب و کار که در آن محصولات خود را آنلاین به فروش می گذارید فکر می‌کنید؟ بنابراین، در حال پیوستن به میلیون‌ها کارآفرین هستید که در تجارت الکترونیک به یک جهان پر از فرصت‌های بکر وارد می‌شوند.


     در اصلیترین تعریف، تجارت الکترونیک به خرید و فروش کالاها و یا خدمات از طریق کانال‌های الکترونیکی مانند اینترنت گفته می شود. تجارت الکترونیک برای اولین بار در دهه 1960 توسط یک تبادل داده الکترونیکی (EDI) در شبکه‌های ارزش افزوده (VANs) معرفی شد. با افزایش دسترسی به اینترنت و ظهور فروشندگان آنلاین در دهه 1990 و اوایل دهه 2000 این تجارت روند رو به رشدی را از خود نشان داد. آمازون در سال 1995 به عنوان یک تجارت گشت و گذار در حمل و نقل در گاراژ Jeff Bezos شروع به کار کرد. EBay، که مصرف کنندگان را قادر می‌سازد تا محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانند، مزایده‌های آنلاین را در سال 1995 معرفی کرد.



     مانند هر تکنولوژی دیجیتال یا بازار خرید مبتنی بر مصرف‌کننده، تجارت الکترونیک طی سالها تکامل یافته است. همزمان با اینکه دستگاه‌های تلفن همراه محبوب‌تر شده‌اند، تجارت موبایل به بازار محبوب و بزرگی در تجارت الکترونیک تبدیل شده است. با افزایش سایت هایی مانند فیس بوک و Pinterest، رسانه های اجتماعی تبدیل به یک گرداننده مهم تجارت الکترونیک شده‌اند. به عنوان مثال از سال 2014، فیس بوک 85 درصد از کل فروش رسانه‌های اجتماعی را در تجارت الکترونیک به خود اختصاص داده است.

بازار متغیر یک فرصت بزرگ برای کسب و کار، بهبود ارتباط و گسترش بازار خود در جهان آنلاین است. تا سال 2013 فروش جهانی تجارت الکترونیکی به 1.2 تریلیون دلار رسید و فروش موبایل U.S. به 38 میلیارد دلار رسید. بیش از 40 درصد از کاربران اینترنت 1 میلیارد دلار از کل کالاها را آنلاین خریداری کرده‌اند. این ارقام همچنان صعود خواهند کرد زیرا استفاده از تلفن همراه و اینترنت در ایالات متحده و در بازارهای در حال توسعه در سراسر جهان گسترش می یابد.


http://www.businessnewsdaily.com